معرفی بهترین مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم کل بدن

برای شناخت بهترین مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم کل بدن خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید. همانطور که همه ما می دانیم پروتئین عنصر اصلی و سازنده عضلات بوده و به همین دلیل بشدت مورد توجه ورزشکاران و بدنسازان قرار گرفته است. این افراد برای کمک به افزایش حجم عضلات بدن خود مقدار زیادی از مواد تامین کننده پروتئین را در رژیم غذایی خود جای داده و گاها از مکمل های پروتئینی موجود در بازار استفاده می کنند، اگر شما هم جز این دسته از ورزشکاران هستید باید با مکمل های پروتئینی برتر موجود در بازار برای افزایش حجم کل بدن خود آشنا شوید .

کراتین: یکی از برترین پودر های پروتئینی موجود در بازار کراتین است که موجب افزایش توده عضلانی در کل بدن شما می شود. کراتین بطور طبیعی در ماهیچه های بدن انسان یافت شده و به تامین انرژی بدن کمک فراوانی می کند.
مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه این پروتئین 5 گرم است که مانع بوجود آمدن عوارض گوارشی برای شما خواهد شد.
مصرف این محصول فوق العاده قبل از انجام تمرینات سخت روزانه موجب افزایش انرژی بدن شما شده و به شما در انجام بهتر تمرینات تان کمک فراوانی می کند. این مکمل از خستگی زود هنگام شما جلوگیری کرده و موجب بهبود عملکرد ورزشی شما و افزایش قدرت عضلانی تان می شود.
مصرف مکمل کراتین جریان خون را در بدن شما تنظیم کرده و موجب کاهش درد های عضلانی بدن شما پس از تمرین خواهد شد.
بتا آلانین: از دیگر مکمل های برتر موجود در بازار که پس از مکمل کراتین در رتبه دوم قرار خواهد گرفت میتوان به مکمل بتا آلانین اشاره کرد.
بتاآلانین نام یکی از اسید آمینه های( آمینو اسید ها زنجیره های سازنده پروتئین هستند که به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم می شوند)غیر ضروری موجود در بدن است.

مصرف این پروتئین در مدت زمان کوتاهی پس از ورود به بازار مکمل های ورزشی توانسته توجه ورزشکاران زیادی را به خود جلب کند. مصرف این پودر پروتئینی موجب افزایش استقامت ورزشکاران در تمرینات شده و از خستگی زود هنگام این افراد جلوگیری می کند. این مکمل کمک بزرگی به عضله سازی و افزایش حجم عضله کرده و با اثر بخشی فوق العاده خود از اسیدی شدن بدن ورزشکاران جلوگیری می کند.
مقدار مصرفی بتاآلانین در روز 4 تا 6 گرم در روز توصیه شده است. اگر پس از مصرف این مکمل دچار عوارضی از جمله سوزش پوست شدید می توانید مقدار مصرف آن را در روز کاهش دهید.

پروتئین وی: یکی از معروف ترین پروتئین های منحصر بفرد موجود در بازار مکمل های ورزشی که می تواند بهترین گزینه برای مصرف آقایان و بانوان باشد و به افزایش حجم کل بدن این افراد کمک کند پروتئین وی است. این پروتئین از آب پنیر ساخته شده و سرشار از آمینو اسید های مختلف است. وجود این آمینو اسید ها به سنتز پروتئین کمک فراوانی کرده و می تواند ریکاوری و ترمیم عضلات شما را تسریع بخشد. شما می توانید این مکمل را قبل و یا بعد تمرینات خود استفاده کرده و شاهد افزایش توده عضلانی بدن خود باشید.
پروتئین وی نسبت به سایر پروتئین ها سریع تر جذب بدن شما شده و می تواند یک وعده کامل غذایی برای ورزشکاران محسوب شود.
این مکمل بهترین انتخاب برای افرادی است که در حین تمرینات ورزشی برای کاهش وزن خود از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنند، زیرا مصرف این مکمل موجب کنترل اشتها و طلقین حس سیری به شما خواهد شد.

 بهترین مکمل های بدنسازی

مقدار مصرفی پروتئین وی 20 تا 30 گرم در روز توصیه می شود.

بی سی ای ای:

برای معرفی بهترین مکمل های افزایش حجم کل بدن نباید مکمل بی سی ای ای را فراموش کرد.
این مکمل حاوی آمینو اسید های شاخه ای به نام های لوسین، ایزولوسین و الین است. این پروتئین نتنها برای بدنسازان بلکه برای سایر ورزشکاران بسیار مفید بوده و می توانند آن را در رژیم غذایی خود جای داده تا از اثرات آن بهره مند شوند.
این مکمل موجب تنظیم متابولیسم پروتئین ها شده و به شما در افزایش استقامت در طول تمرینات سنگین ورزشی کمک فراوانی می کند. شما می توانید از مکمل بی سی ای ای برای کاهش درد های عضلانی خود در طول تمرینات ورزشی استفاده کنید.
مقدار مصرف توصیه شده برای این محصول 3 تا 6 گرم در روز است.

کافئین:

یکی از بهترین مکمل های قبل از تمرین کافئین است. مصرف کافئین قبل از تمرینات ورزشی سرعت عمل بیشتر شما کمک فراوانی کرده و با افزایش انرژی شما حس خستگی و درد های عضلانی حین تمرین را از شما دور می کند.
مصرف کافئین به وزن فرد بستگی دارد، هر فرد با توجه به وزن خود می تواند به ازای هر پوند 1/36 گرم از آن را مصرف کند.

گینر:

مکمل ورزشی گینر بسیار پر آوازه بوده و در بین مکمل های ورزشی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. مصرف این مکمل به افزایش حجم عضلات شما کمک کرده و تحلیل عضلات در دوره کات و رژیم جلوگیری می کند. این پروتئین با افزایش انرژی موجب جلوگیری از خستگی شما حین تمرینات شده و قوای جسمانی شما را تقویت می کند.
مکمل های گینر به دو دسته تقسیم می شود، دسته اول برای افزایش وزن و دسته دوم برای افزایش حجم کل بدن. شما هنگام استفاده از این نوع مکمل باید به طریقه مصرف درج شده روی این محصول توجه کنید.