9 گام برای مراقبت روزانه از پوست

تمایل به داشتن پوستی زیبا و شاداب در همه افراد جامعه وجود داشته و می کوشند به آن دست یابند. اولین و مهم ترین قدم برای رسیدن به این رویای دیرینه شناخت نوع پوست صورت است، زیرا شما برای رسیدگی به پوست صورت خود به یک روتین روزانه نیاز دارید و محصولات این روتین را باید با توجه به جنس پوست خود تهیه کنید. اگر از بهترین محصولات پوستی استفاده کنید ولی این محصولات سازگار با پوست صورت شما نباشد می تواند موجب آسیب های جبران ناپذیر به پوست شما شود.
ساده ترین روتین روزانه از یک پاک کننده، یک مرطوب کننده و یک ضد آفتاب تشکیل می شود که اگر به درستی از این محصولات استفاده کنید قدم بزرگی در راستای سلامت و زیبایی پوست خود برداشته اید.
ولی اگر می خواهید یک روتین پوستی کامل را برای محافظت بیشتر از پوست صورت خود تجربه کنید ادامه خواندن این مطلب را از دست ندهید.

9 گام برای مراقبت روزانه از پوست

9 گام برای داشتن یک روتین پوستی کامل

پاک کننده:

اولین و مهم ترین اقدام برای شروع یک روتین پوستی حذف تمام آلودگی ها، کثیفی ها و آثار مواد آرایشی از روی پوست صورت است؛ شما بعد از شناخت نوع پوست خود( چرب، معمولی، مختلط، خشک، حساس ) باید یک پاک کننده ملایم و با کیفیت را انتخاب کنید. یک پاک کننده با کیفیت پاک کننده ای است که موجب از بین رفتن چربی طبیعی پوست شما نشده و ph طبیعی پوست را تنظیم کند.

تونر:

استفاده از یک تونر دومین گام یک روتین پوستی کامل است. استفاده از یک تونر مرغوب موجب آماده سازی پوست شما برای جذب بهتر و حداکثری سایر محصولات مراقبتی مورد استفاده شما می شود.
پیشنهاد ما برای شما استفاده از یک تونر حاوی ویتامین C و بتا هیدروکسی اسیدها است، این نوع تونر موجب پاکسازی منافذ باز پوست شما شده و می تواند از ایجاد آکنه جلوگیری کند.

سرم:

سرم های پوستی تشکیل شده از مواد مغذی، ترکیبات آبرسان، آنتی اکسیدان ها و لایه بردار های ملایم هستند که استفاده از آن ها می تواند موجب تقویت حداکثری پوست شما شود.
استفاده از سرم ها در روتین پوستی روزانه کاملا اختیاری بوده و در صورت عدم تمایل به استفاده از آن می توانید سرم را از روتین خود حذف کنید، اما استفاده صحیح از سرم ها می تواند تاثیر بسیار چشمگیری در زیبایی و سلامت پوست شما داشته باشید.
متخصصین و دانشمندان مطالعه گر در این زمینه بر این باور هستند که استفاده از سرم های ویتامین C می تواند پوست شما را در برای اشعه های مضر آقتاب محافظت کرده و رادیکال های آزاد موجود را خنثی کند. رادیکال های آزاد موجود در پوست شما می تواند موجب ایجاد چین و چروک، پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست شود.
استفاده از سرم های ویتامین C می تواند موجب روشن شدن و درخشش بیشتر پوست شما شده لکه ها و تیرگی های پوست شما را کمرنگ کرده و به مرور حذف کند.
استفاده از سرم های مخصوص شب می تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را در طول خواب شبانه تامین کرده و به جوانسازی آن کمک شایانی کند.

9 گام برای مراقبت روزانه از پوست

کرم دور چشم:

برای شروع روتین پوستی روزانه از کرم های سبک شروع کرده و به مرور به سمت کرم های سنگین خواهیم رفت. کرم های دور چشم به نسبت سایر کرم های مورد استفاده بافتی سبک تر دارند به همین دلیل باید قبل از استفاده از سایر کرم ها مورد استفاده قرار گیرد.
استفاده از کرم های دور چشم در روتین روزانه اختیاری بوده و اگر تمایل به مصرف آن ندارید می توانید به راحتی آن را حذف کنید. اما پیشنهاد ما برای شما استفاده از آن است زیر پوست دور چشم بسیار حساس بوده و استفاده از یک محصول مرغوب می تواند تاثیر چشم گیری در حفظ سلامت آن داشته باشد.

ضد لک:

ما برای استفاده از کرم های ضد لک تایم شبانه را به شما پیشنهاد می دهیم، زیرا شب زمان استراحت پوست و فرصت مناسبی برای ترمیم و بازسازی آن است. بسیاری از متخصصین حوزه پوست و مو بر این باوراند که بهترین زمان برای استفاده از این نوع کرم ها زمان خاموشی چراغ های منزل است تا پس از استفاده از این کرم هیچ نوری با پوست شما برخورد نکند.
شما می توانید مقداری از این کرم را روی لک های پوستی خود بگذارید و احتیاجی به استفاده بیشتر از آن نیست.
در نظر داشته باشید کرم های ضد لک حتما باید قبل از مرطوب کننده ها استفاده شود؛ زیرا مرطوب کننده ها می توانند از کرم های ضد لک عبور کرده و اثر خود را بر پوست شما بگذارند اما کرم های ضد لک توانایی عبور از مرطوب کننده ها را ندارند.

مرطوب کننده:

همه افراد با توجه به نوع پوست خود به یک نرم کننده با کیفیت نیازمند هستند. استفاده از یک نرم کننده مرغوب موجب اثربخشی سایر محصولات مراقبتی مورد استفاده شما می شود. همچنین می توان گفت مرطوب کننده ها لایه اول پوست که لایه محافظتی نام دارد را تشکیل داده و از سلامت پوست محافظت می کند.
این محصولات می توانند به خوبی رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین کرده و از کشیدگی و خشکی آن جلوگیری کنند.

9 گام برای مراقبت روزانه از پوست

رتینول:

به ویتامین A و مشتقات آن رتینول گفته می شود. استفاده از رتینول می تواند موجب جایگزینی سلول های جوان به جای سلول های مرده شده و به بازسازی و ترمیم پوست شما کمک موثری بکند.
این محصول تولید کلاژن(مهم ترین پروتئین ساختمان پوست و مو) را افزایش داده و بدین ترتیب موجب از بین رفتن رد زخم و تیرگی های پوست شما می شود.

روغن ها:

استفاده از انواع روغن ها به افراد دارند هر نوع پوستی توصیه می شود. این روغن های درمانی موجب افزایش اثر بخشی و جلوگیری از تبخیر محصولات مصرفی شما می شود.

ضد آفتاب:

یکی از مهم ترین و ضروری ترین محصولات مراقبتی پوست صورت ضد آفتاب است که می تواند تاثیر بسزایی در سلامت و زیبایی پوست صورت ما داشته باشد. استفاده از ضد آفتاب از برخورد اشعه های مضر آفتاب به پوست صورت شما و در نتیجه از پیری و ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می کند.